علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی

قوم نگاری ایلات و عشایر ایران
علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی

قوم نگاری ایلات و عشایر ایران

مجموعه نفیس "عروس برون" منتشر شد

 مجموعه عکس "عروس برون"  اثر محمدرضا بهارناز،  هنرمند پیشکسوت و  بنام کشور منتشر شد.

 

این کتاب نفیس، مجموعه عکسی از 70 آئین سنتی ازدواج  و عروسی در اقوام  و عشایر ایران است که طی 15 سال عکاسی شده و در دی ماه 93 ازسوی مولف منتشرشده است.



مولف در خصوص چاپ این کتاب، می گوید: مجموعه عکس " عروس برون"  کتابی با موضوع عروسی های اقوام و عشایر ایران است که سال های زیادی سخت روی آن کار کردم تا مجموعه ای  نفیس تهیه شود؛ البته نه از این نظر که کار من نفیس است، بلکه ثبت تصویری عروسی های اقوام ایرانی، کاری اصیل و ماندگاری است.

 

این کتاب 256 صفحه ای گلاسه، در اندازه رحلی با جلد گالینگور و کاور غلافی به چاپ رسیده است و با 320 قطعه تصویر رنگی، داستانی منسجم از عروسی اقوام و عشایر ایران را روایت می کند.

 

مطالب کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی و در شش فصل، شامل دعوت کنون، حنابندون، عقد بندون، هنرها، عروس برون، و حجله برون است. قیمت این مجموعه عکس 100 هزار تومان تعیین شده است.

 

محمد رضا بهار ناز متولد 1333 تهران، عکاسی را از سال 1358 آغاز کرده است و علاوه بر کسب مقام های متعدد در جشنواره های  عکس داخلی، جوایز بین المللی متعددی را نیز از آن خود کرده است که از مهمترین آنها می توان به کسب مقام های اول، دوم  و سوم مسابقات عکس یونسکو در دروه های مختلف؛ و کسب مدالئون طلائی مسابقات عکس آساهی شیمبون ژاپن در سه سال متولی( 1991،  1992،  1993)، اشاره کرد.

 

مسافران جاودانه کوه ها و دشت ها (انتشارات سروش)، عشایر ایران (انتشارات یساولی)، آلبوم کوچ (انتشارات سوره) و عشایر همگام پرستوها(انتشارات گویا)   مجموعه عکس هایی از زندگی عشایر ایران است که پیش از این توسط این هنرمند فعال کشور به چاپ رسیده است.


تهیه و تنظیم: علیرضا رحیمی



استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد